Försäljningsvillkor
Företagsinformation
Korps – Ravencraft AB. Orgnr: 556749-0387
Kontaktuppgifter
Besöksadress, postadress: Telegatan 4 61431 Söderköping.
Våra öppettider uppdateras kontinuerligt på vår hemsida och google.
Telefonnummer: 0121-14254. Telefontid ordinarie öppettider: Måndag, tisdag, torsdag, fredag 10.00-15.00
E-mailadress: info@korps.se
|
Försäljnings-och leveransvillkor
Ta emot en order
Beställning sker via hemsidan. Kunden ansvarar för att rätt kontaktinformation i form av adress, mottagare, telefonnummer och e-mailadress finns i lagd order. Efter att ordern lagts godtas inga ändringar. Lagd order kan inte makuleras. Se mer under avsnittet "Ändra och makulera".
Kontrollera alltid kontaktuppgifter, adress och varor en extra gång innan du slutför ditt köp.
Boxadress är inte en giltig leveransadress.
Genom att slutföra ditt köp har du valt att samtycka till Korps försäljningsvillkor
Leverans
Bekräftad order skickas vanligtvis inom tre arbetsdagar från att ordererkännandet har skickats till din e-mail.
Från att vi har överlåtit ditt paket till valt fraktbolag är det fraktbolagets leveranstid som gäller.
Under vår högsäsong (ca Maj-Augusti) är leveranstiden vanligtvis kring fem arbetsdagar med ca en dags leveranstid till större tätort.
Om en vara i din order är tillfälligt slut i lager inväntar vi leverans av dessa innan vi skickar din order i helhet.
Detta gäller endast i de fall beräknad leveranstid till Korps, av saknad vara, är max fem vardagar.
Vid större förseningar kontaktar vi dig.
Frakt
Standardfrakt inklusive expeditionsavgift för privatpersoner inom Sverige är alltid 79 kr.
För internationell order samt företag bestäms fraktkostnaden av paketets storlek och tyngd. Frakten beräknas i kassan.
När ditt paket skickats ifrån oss får du ett automatiskt e-mail där sändningsnummer och spårlänk bifogas.
Liggtiden hos ombud och terminal för paket, pall och företagspaket är 14 dagar. Du blir aviserad via e-mail eller sms om när ditt paket finns att hämta.
Kontrollera din e-mails papperskorg om du saknar avisering.
Om dina aviseringsuppgifter inte stämmer kan du spåra ditt paket hos DHL Freight med hjälp av ditt sändningsnummer.
Sändningsnummer för din order finner du som inloggad under Mitt konto - Orderöversikt på vår hemsida. Klicka på den blå lastbilsikonen längst till höger.
För att hämta ditt paket behöver du din legitimation och sändningsnummer, bud visar bådas legitimation.
Om din order inte löses ut i tid går den i retur till oss och du debiteras 79 kronor för returfrakten.
Om du önskar få ett ej utlöst paket skickat på nytt tillkommer en ny fraktavgift om 79kr.
Kontakta Korps för hjälp om du inte kunnat hämta ditt paket innan retur.
Om du inte mottagit ditt paket eller någon avisering ber vi dig att i första hand logga in på ditt konto och öppna orderöversikten för att få sändningsnummer och spåra detta online.
En blå lastbilssymbol till höger om orderdetaljerna visar om ditt paket är spårbart. Om oklarheter finns eller om du inte hittar ett sändningsnummer, kontakta Korps via e-mail med aktuellt ordernummer.
Ej skrymmande paket med totalvikt av max 500g levereras vanligen utan spårning.
Kontakta Korps med aktuellt ordernummer om du inte fått ditt paket inom 1,5 vecka från att vi skickat det.
Brådskande leverans
För dig som önskar snabbare orderhantering tillhandahåller Korps fraktalternativet Brådskande. Denna tjänst innebär att din order prioriteras och hanteras före alla andra arbetsuppgifter.
För att din order garanterat ska skickas samma dag som den inkommer behöver din Brådskande order inkomma till oss innan 11.00.
En Brådskande order packas och skickas så fort som möjligt oavsett tiden den inkommit till Korps.
Betalning
Betalning sker via Nets checkout med betalkort, swish eller faktura.
Förskottsbetalning för internationella kunder
För internationella kunder har Korps följande bankkonto:
IBAN: SE 938 000 0848 0692 3271 2183
Bic/swift: SWEDSESS
Ange din kundkod som referensnummer. I enstaka fall kan även ordernummer eller namn godtas.
Order hanteras och skickas först när vi mottagit betalning i sin helhet.
Om betalning inte är registrerad inom en-två veckor efter att beställningen är lagd så skickas ett automatiskt e-mail med en påminnelse till dig.
Om betalning inte sker inom två veckor efter denna påminnelse makuleras beställningen automatiskt.
Ändra och makulera
För att göra tillägg till en existerande order hänvisar vi till att lägga en ny order på vår hemsida. En ny frakt-och hanteringsavgift om 79kr utgår för varje ny order.
Vi utför ingen avbeställning/makulering av bekräftade ordrar i del eller helhet. Kunden ansvarar för att rätt varor och mängd anges vid köptillfället.
Inga ändringar sker i bekräftade ordrar då detta skulle innebära fördröjda leveranser. Vi prioriterar att packa och skicka varje order så snabbt som möjligt.
Sampackning av order till samma mottagare sker i högsta möjliga mån, men är ingen garanti. Frakt- och hanteringsavgift om 79 kr/order betalas inte tillbaka vid eventuell sampackning.
För information om att returnera varor, se avsnittet ”Returfrakt”.
Vid byten av levererade, icke skadade eller felaktiga varor står kunden för frakt tur-och retur.
Personupplysningar
Korps behandlar persondata i enlighet med GDPR.
Uppgifter som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgänglig för andra verksamheter eller kopplas till andra, externa register.
Returer
Avbeställning
Vi utför ingen avbeställning av lagd order i del eller helhet. Kunden ansvarar för att rätt varor och mängd anges vid köptillfället.
Vid tillfällen där det är tillämpligt hänvisar vi här till ångerrätten.
Reklamation
Om en vara eller ett paket är skadat eller felaktig vid leverans gäller följande:
- Vi ersätter endast varor som kan bevisas skadade vid leverans. Fotobevis på paketet omedelbart vid hemkomst eller utlämningstillfälle hos ombud är att rekommendera.
- Vi kan eventuellt kräva tillbaka den skadade varan innan vi skickar en ny, och står då själva för frakten.
- Vid felaktig eller trasig vara står Korps för fraktkostnader i form av returfrakt och nya utskick.
Vid fel på varor bör de upptäckas av kund inom skälig tid och därefter informera Korps.se
Regler för reklamation kan läsas i Konsumentköplagen. Korps ersätter endast varans värde vid återbetalning.
Ångerrätt
Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt räknat från den dag du mottagit dina varor.
Ångerrätt gäller inte för följande typer av varor:
- Klippta tyger och stuvar
- Klippta band
- Skurna bitar av läder och skinn
- Varor med individanpassade mått, färger eller dekorationer
- Brutna förpackningar
- Använda eller skadade varor
Kontakta Korps med bild om du är osäker på om din vara kan returneras.
Returfrakt
Om du önskar returnera en vara måste du först kontakta Korps via e-mail
Vid retur debiteras du en avgift på 79 kr och vi tillhandahåller retursedlar.
Återbetalning
Återbetalningar sker i allmänhet till kundens bankkonto.
Om du betalat din order med Swishbetalning kan vi även återbetala via Swish.