För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Leveransvillkor

Standardfrakt för privatperson är alltid 59 kr

Dina varor skickas vanligtvis inom 5 arbetsdagar från att ordererkännandet har skickats till din mail. Från att vi har överlåtit ditt paket till valt fraktbolag, är det fraktbolagets leveranstid som gäller.

Vi levererar som standard alla varor i en sändning. Det innebär att beställningar med tillverkningsvaror eller varor som är tillfälligt slut i lager inte skickas förrän alla varor är tillgängliga. Önskar du att de varor som finns tillgängliga levereras omedelbart kontaktar du oss. Tilläggsavgifter kan tillkomma för denna tjänst.

Liggtiden hos ombud eller terminal för paket, pall och företagspaket är 14 dagar. Om din order inte löses ut i tid går den i retur till oss och du debiteras 59 kronor för returfrakten. Du blir aviserad via mail eller sms om när ditt paket finns att hämta. Kontrollera din mails papperskorg om du saknar avisering.

Du som kund ansvarar för att rätt kontaktinformation i form av adress, mottagare, telefonnummer och e-mailadress finns i din order. Kontrollera gärna en extra gång innan du genomför ditt köp.

Om du önskar få ett ej utlöst paket skickat på nytt debiterar vi dig för en ny fraktavgift om 59kr.

Kontakta Korps för hjälp om du inte kunnat hämta ditt paket innan retur.

 

Förskottsbetalning
Tänk på att vi inte börjar behandla ordrar som beställts via förskott eller förskottsfaktura förrän pengarna registrerats på vårt bankgiro, och de 5 arbetsdagarna räknas från den dagen.

 

Brådskande leverans för privatpersoner

Standard fraktavgift 59 kr + 75 kr brådskandeavgift

För privatpersoner erbjuder vi "Brådskande beställning"-tjänst.

Denna tjänst garanterar endast att vi prioriterar din beställning före alla andra ordrar och arbetsuppgifter. Detta innebär alltså inte att du är garanterad att få dina varor i tid, men chansen för detta är väldigt stor. Vi rekommenderar inte denna tjänst om du behöver varorna snabbare än 2 dagar, då det vanligtvis tar oss en dag att behandla ordern, samt en dag för paketet att transporteras.

Om du gör din beställning under dagtid vardagar 10-13 så rekommenderar vi att du ringer till oss. Då uppmärksammas vi på din order och kan hantera den omedelbart för att förhoppningsvis kunna skicka din order samma dag.

Notera att den vanliga ordergången är upp till 5 arbetsdagar från bekräftad orderdag + leveranstid på ca 1 dag. Under vår högsäsong ligger leveranstiderna vanligtvis kring 8 arbetsdagar + ca 1 dags leveranstid. Du kan alltså få dina varor en hel arbetsvecka tidigare med detta leveranssätt.

Den extra kostnaden som denna tjänst medför kommer från den tid vi måste lägga ned på att lägga alla andra ordrar och arbetsuppgifter åt sidan.

Reklamation eller skadad vara
Om en vara eller paket är skadad vid leverans gäller följande:
- Vi ersätter endast varor som du kan bevisa är skadade vid leverans. Fotobevis på paketet omedelbart vid hemkomst eller utlämningstillfälle hos ombud är att rekommendera.
- Vi kan eventuellt kräva tillbaka den skadade varan innan vi skickar en ny. Vi står då för returfrakten.

Vid fel på varor bör de upptäckas av kund inom skälig tid och informera oss om detta. Regler vid reklamation kan läsas i Konsumentköplagen. Vi ersätter endast varans värde vid återbetalning.

Ångerrätt och retur
Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt räknat från den dag du mottagit dina varor.

Om du önskar returnera en vara måste du först kontakta oss via mail eller telefon. Vid retur debiteras du en avgift på 59 kr och vi tillhandahåller retursedlar.

Ångerrätt gäller inte för följande typer av varor:
- Tyger
- Band
- Varor med individanpassade mått, färger eller dekorationer
- Brutna förpackningar
- Använda eller skadade varor

Kontakta Korps med bild om du är osäker på om din vara kan returneras.

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan